حرف‌های خودمانی ، وقتی دلگیری و تنها (قسمت پایانی)

حرف‌های خودمانی ، وقتی دلگیری و تنها (قسمت پایانی)

برگردیم به این بحث که در یک استراحت خوب بهتر است چه چیزهایی رعایت شود. علاوه بر حرف های قبلی، چند تا پیشنهاد دیگر هم داریم. برای اینکه زیاد هم نشود، همه را نمی گوییم. همین هفت تا خودش کلی ست:

۱-  زمان شروع و پایان داشته باشید. مثلا یک ساعت قرار است استراحت کنم. نه اینکه ول کنید ببینید کی سرحال می شوید. انسان را ول کنند هیچوقت خستگیش در نمی رود. برنامه واقع بینانه هم داشته باشید تا بتوانید به آن وفادار بمانید.

۲- فضا و مکان شما بهتر است یک تغییر کوچکی بکند. نه اینکه در همان اتاقی که درس می خواندید فقط از این پهلو به آن پهلو شوید و به یک طرف دیگر لم بدهید. بروید به یک اتاق دیگر، یا اگر امکانش را دارید یک سر بروید حیاط یا در فضای بار. ذهن انسان وقتی جایش عوض می شود خستگی در می کند.

۳-  یک فعالیت جسمانی کوچک بد نیست. منظورمان حرکات ساده و معمولی دست و پاست، نه اینکه طوری بروید زیر فشار تمرین که رباط پاره کنید. حرکات ساده. مثلا بیست بار هر مچ را با آرامش و تمرکز باز و بسته کنید. با دم آرام مچ تان را باز کنید و با بازدم آرام ببنید.

۴- فعالیت ذهنی زیادی نکنید و در دنده خلاص باشید. بدتر درگیرتان نکند. فیلم و سریال و تلویزیون از این جهت مناسب نیست. آنها را یک جوری ساخته اند که ذهن بیننده کاملا درگیر شود.

۵-  یک حرکت خیلی کوچک مفید یا رضایت بخش هم پیشنهاد بدی نیست. مثلا با لیوان گلدان خانه تان را آب دهید. یا هزار تومان بذارید کنار برای بیمارها. یا میزتان را مرتب کنید. کاری که به شما احساس رضایت بدهد خیلی سرحالتان می کند.

۶- خوردن هم ایده خوبیست. ولی خوردن چیزهای کوچک، جدید و بی ضرر. مثل دم کردن یک گیاه خوشبو، یا خوردن چند تا میوه هیجان انگیز، یا یک استکان چای خوش عطر. همین که یک طعم جدید را بچشید خستگی تان در می رود، نیازی نیست سفره پهن کنید و بنشینید سرش.

۷- بستن چشم ها و رها کردن فکر خوب است. ممکن است یک چرت کوتاهی هم از توی آن دربیاید. هدف فقط آرامش و رها شدن فکر است، نه اینکه لحاف پهن کنید و د برو که رفتی. می توانید کف زمین دراز بکشید تا ذهنتان حس نکند وقت خواب است و بعدا با هیچ آلارمی نشود جمعش کرد. چشم هایتان را ببندید و برای پنج دقیقه سعی کنید به صدای امواج دریا گوش دهید و باد خنک و مرطوب آن را روی صورتتان احساس کنید.

قسمت اول

قسمت دوم 

قسمت سوم

این مطلب را نیز بخوانید:  اولین چیز یا بهترین چیز

اپلیکیشن کنکور قبولی، بهترین اپلیکیشن کنکور و آزمون آنلاین و برنده جایزه مردمی در جشنواره وب و موبایل در سال 97

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *