فواید میان‌ وعده‌ها

فواید میان‌ وعده‌ها

درس خواندن برای کنکور انرژی زیادی را میطلبد و بدن و مغز نیاز دارد که در بهترین شرایط برای سوخت و ساز قرار داشته باشد. به غذاهایی که میخورید در سال کنکور توجه ویژه‌ای داشته باشید تا سوخت رسانی به بدن به بهترین نحو اجرا شود. باید به خاطر داشته باشید که شما مانند ماشینی هستید که نیاز به بنزین و روغن‌کاری و مکمل و رسیدگی دارید! تنها در این صورت است که ماشین کارکرد بهتری خواهد داشت و از پا نمی‌افتد.
در طول درس خواندن بهتر است تعداد وعده‌ها را بیش تر و حجم آنرا کم‌تر کنید. با این کار اهمیت به میان وعده‌ها از جایگاه‌ بالا‌تری برخوردار خواهد شد.  به طور کلی بهتر است داوطلبان کنکور و دانش‌آموزان ۳ وعده اصلی  و ۲ میان‌وعده را برای خوردن در نظر بگیرند. به زمانبندی خوردن غذا و کیفیت موادی که قرار است مصرف شود دقت بیش‌تری کنید.

از آجیل غافل نشوید

برای رسیدن انرژی و مواد معدنی مفید به بدنتان از آجیل غافل نشوید. گردو، پسته، بادام، فندق و انجیر خشک حجم بسیار کم و فواید بسیار زیادی دارد. حتی در حین درس خواندن می‌توان این مواد را در کنار دست خود داشت و نیازی نیست برای خوردن آنها درس خواندن را متوقف کنید. بدانید که یک میان وعده نان و پنیر در زنگ تفریح صدها برابر سودمند تر از کیک و شیرینی و چیپس و پفک است. استفاده از مواد ناسالم ، چرب و پر از رنگ‌های خوراکی و نمک و شکر مانند ریختن بی کیفیت ترین سوخت به ماشین شماست. استفاده طولانی مدت از این مواد به عملکرد بدنتان لطمه خواهد زد.

میوه فراوان بخورید

بر خلاف تصور که میوه کالری کمی دارد و سوخت رسان مناسبی نیست باید گفت که میوه‌هایی مانند سیب یا پرتقال از کالری بسیار خوبی برخوردار هستند و خوردن این میوه‌ها علاوه بر تامین انرژی مواد مفید و املاح و ویتامین‌های مورد نیاز برای بدن را تامین می‌کند. یکی از بهترین پیشنهادات برای دانش‌آموزان نوشیدن آب هویج به عنوان میان وعده است. این کار به تقویت مغز کمک بسیار خوبی خواهد کرد.

کنترل وعده‌های غذایی اصلی با کمک میان وعده

در انتخاب وعده‌های غذایی دقت کنید. در این کار میان وعده‌ها برای کنترل وعده بعدی کمک خواهد کرد. زمان بندی مناسب برای خوردن وعده‌های غذایی با خوردن میان وعده‌ها راحتتر خواهد بود. میان وعده‌ها می‌تواند کمبودهای وعده‌های غذایی را برطرف کند و حجم وعده بعدی را کم تر خواهد کرد.

  •    بنابراین برای تامین پروتئین و مواد ریز مغزی مانند آهن و روی و منیزیم و … استفاده از انواع آجیل مانند گردو و پسته و فندق و کشمش و بادام بهترین گزینه است.
  •    برای تامین ویتامین و املاح و قند مفید برای بدن استفاده از انواع میوه‌های شیرین و تازه بهترین قند را برای سوخت و ساز بدن تامین می‌کنند.
  •    استفاده از سبزیجات و سالادهای سبزی احساس سنگینی را از بین خواهد برد و شادابی را برای بدن تامین می‌کند.
  •    استفاده از قندهای ساده، شیرینی و شکلات‌های پر شکر و تافی و انواع تنقلاتی که در آنها از قند ساده به مقدار فراوان استفاده شده باعث تحریک ترشح انسولین در بدن و در نهایت افت قند خون می‌شود و شما را بی حال و خواب آلوده میکند. بنابراین سعی کنید استفاده از این مواد را به حداقل برسانید.
  •    علاوه بر این مواد پر روغن و با چربی اشباع بالا، سرخ کردنی و سوسیس و کالباس عملکرد ذهن شما را مختل می‌کند و بدنتان را در معرض تنش‌های فراوانی قرار می‌دهد. از مواد غذایی آسیب رسان اجتناب کنید.

اپلیکیشن کنکور قبولی، بهترین اپلیکیشن کنکور و آزمون آنلاین و برنده جایزه مردمی در جشنواره وب و موبایل در سال 97

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *