تقویت حافظه با رژیم غذایی مناسب

تقویت حافظه با رژیم غذایی مناسب

داوطلبان کنکور همواره نگران فراموش کردن مطالب هستند. داشتن حافظه‌ای فوق العاده آرزوی هر دانش‌آموز و دانشجویی است، بخصوص اگر پای کنکور وسط باشد چرا که حجم مطالب بالا است و به دلیل زمان کم برای تست زدن، سریع به خاطر آوردن مطالب بسیار مهم است.

پس اگر بخواهیم یک مشاوره مناسب را به دانش‌آموز ارائه دهیم از اهمیت یک رژیم غذایی مناسب نباید غافل شویم.

سعی کنید ۱۰ ماده غذایی زیر را در برنامه غذایی خود بگنجانید و در کنار برنامه درسی، به برنامه غذایی نیز اهمیت دهید.

۱-   سیب زمینی

این ماده غذایی که خوشبختانه در برنامه غذایی ایرانی‌ها بسیار استفاده می‌شود غنی از کربوهیدرات است. کربوهیدرات‌ها از عوامل تقویت حافظه هستند.

تقویت حافظه با رژیم غذایی مناسب

ماهی

۲-   ماهی

ماهی با تقویت رشد سلول‌های مغز به افزایش حافظه کمک می‌کند. علاوه بر این برای درمان بیماری‌های قلبی نیز مفید است.

۳-   تخم مرغ

این ماده غذایی کوچک منبعی غنی از بسیاری مواد مفید برای بدن است. تخم مرغ علاوه بر حفظ سلامت شخص، به بیشتر شدن عملکرد ذهنی نیز کمک می‌کند. برای افزایش تاثیر تخم مرغ بر روی عملکرد حافظه، مصرف تخم مرغ خام بهتر از پخته است.

۴-   ماست

از جمله مواد مفید برای تقویت حافظه امگا ۳ و دی اچ ای می‌باشد.

۵-   غلات

سویا، لوبیا، نخود فرنگی و عدس، همچنین دانه‌های روغنی برای تقویت حافظه مفید هستند و از زمان قدیم نیز مصرف آنها توصیه شده است.

۶-   میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان‌های مفیدی برای تقویت حافظه هستند.

۷-   انبه

انبه دارای بافت‌های چرب است ولی با این وجود گردش خون را سریع‌تر می‌کند. گردش خون سریع‌تر باعث می‌شود خون بیشتری به مغز برسد. این فرآیند منجر به یادگیری سریع‌تر و تقویت حافظه خواهد شد.

۸-   اسفناج

برگ‌های اسفناج دارای آنزیم‌هایی هستند که سیناپس بین سلولی را تسهیل می‌کند و هوش را تقویت می‌کند. همچنین حاوی ماده‌ای دارویی به نام فولیک اسید است که به تقویت حافظه کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید اسفناج دارای آهن نیز هست و در مورد تاثیر مثبت میزان آهن بر فرآیند یادگیری مطالعات زیادی انجام شده است.

تقویت حافظه با رژیم غذایی مناسب

قهوه

۹-   قهوه

دم کرده دانه‌های قهوه برای تقویت حافظه مفید است. دلیل این امر وجود کافئین در آن است. اثرات ضد آلزایمری آن ثابت شده است هر چند در نوشیدن قهوه نباید افراط کنید.

۱۰- شکلات

شکلات، این ماده غذایی محبوب نیز باعث تقویت حافظه می‌شود. شکلات‌های تلخ یا حاوی شیر مناسب‌تر هستند.

برای موفقیت در کنکور، در کنار برنامه درسی مناسب، رعایت برنامه غذایی مناسب را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *