آرامش رمز موفقیت

آرامش رمز موفقیت

دنیای امروز بستر لازم برای از دست دادن آرامش را فراهم کرده است. استرس زیاد و فشار و مشغله فراوان بعلاوه معضلات کوچک و بزرگی که حل هر کدام نیازمند تلاش و برنامه ریزی است .

واقعیت اینجاست که زمان مطالعه در صورت نبود آرامش تمامی زحمات شما هدر خواهد رفت. قدرت تمرکز شما کاهش خواهد یافت و امکان یادآوری مطالب کم تر می‌شود. زمانی که شما استرس فراوانی در هنگام مطالعه داشته باشید بازده لازم را نخواهید داشت.

ساده‌ترین راه برای دوری از استرس خندیدن است. خنده به بدن کمک میکند تا تنش‌های موجود را دور بریزد و تغییرات مثبتی درون شما ایجاد می‌کند که حفظ آرامش را دست یافتنی خواهد کرد. در ادامه چند راهکار ارائه میدهیم که به کمک آنها می‌توانید به آرامش برسید.

تنهایی, سکوت و تمرکز

تنها باشید ، سکوت کنید و به درون خود بیندیشید. اگر توانایی دارید هر روز چند دقیقه به بوستانی بروید و تنها قدم بزنید. بگذارید تا درونتان به آرامش برسد.

نگاه به مسیر پیش رو

نگاهتان به آینده باشد. اشتباهات و بحران‌های گذشته را کنار بگذارید و به فکر آینده باشید بدانید هر آنچه رخ داده تمام شده و اگر امروز قرار باشد به افسوس گذشته طی شود آینده نیز چندان روی خوشی نشان نخواهد داد.

قدم بزنید

قدم بزنید و و با هر قدم فکرهای جورواجور بی ربط و بی اهمیت را از ذهن دور کنید. با خود قرار بگذارید تا زمانی که این فکرها در سرتان هست از حرکت نایستید.

با بخشیدن به آرامش برسید

ببخشید تا به آرامش برسد. خشم آفتی است که در طولانی مدت از درون شما را نابود می‌کند. هر اتفاقی که افتاده و هر خشمی نسبت به هر کسی دارید بدانید که ضرر آن تماما به شما خواهد رسید.  بنابراین سعی کنید خودتان را دوست داشته باشید و به خاطر خودتان دیگران را ببخشید. خشم و کینه را کنار بگذارید تا در فکرتان جا برای کارهای مهم‌تر باز شود

حس رضایت دورنی را تقویت کنید

راضی باشید، اشتیاق به بیشتر خواستن را در خود کنترل کنید، اگر هیچ گاه راضی نشوید به آرامش نخواهید رسید.

به مغزتان اکسیژن بدهید

اکسیژن بیشتر به شما کمک می‌کند تا آرام‌تر باشید. اکسیژن عملکرد مغز را بهبود می‌دهد. زندگی در جایی که درختان زیادی وجود دارد به شما در حفظ آرامش کمک خواهد کرد.

عضلاتتان را شل کنید، دراز بکشید و به هیچ چیز فکر نکنید.

سعی کنید حرکاتتان آرام باشد و شمرده صحبت کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد.

بخندید و دیگران را بخندانید. با همین کار به حفظ آرامش خود و دیگران کمک می‌کند.

راحت باشید، لباس راحت، صندلی راحت، ابزار کار راحت همه اینها تنش را کم می‌کند.

ساعت یکی از عوامل استرس زاست. هر چند وقت یکبار سعی کنید به زمان بی اهمیت شوید.

سعی کنید یک توپ کوچک را در دست خود فشار دهید. این کار به شما در کم کردن تنشهای عصبی کمک خواهد کرد.

گاهی بنشینید و لحظه‌های خوب زندگیتان را ورق بزنید. این کار ذهن شما را آرام خواهد کرد.

به آرامی غذا بخورید و از غذا خوردن لذت ببرید. فرصت غذا خوردن را به زمانی برای بازیابی آرامش تبدیل کنید.

نفس عمیق بکشید و بر روی خود تمرکز کنید.

نگذارید مسائل کوچک و بی‌اهمیت ذهن شما را به هم بزند. از کاه کوه نسازید.

برخی خوراکی‌ها مانند شکلات بادام تلخ ماست کلم بروکلی و … استرس را کم می‌کند و آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

هرگز با ذهنی خسته درس خواندن را شروع نکنید. یک ساعت سرحال درس خواندن بهتر از ۱۰ ساعت درس خواندن با ذهن خسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *